1 Mar 2012

Kış Bahçesi- Kristin HANNAH

Meredith ve Nina Whitson birbirine taban tabana zıt karakterlerdeki kız kardeÅŸlerdir. Biri evde kalıp çocuklarına bakmış ve aile iÅŸinin başına geçmiÅŸ, diÄŸeriyse hayallerinin peÅŸinden gidip dünyayı gezmiÅŸ ve ünlü bir foto muhabir olmuÅŸtur. Ancak sevgili babaları hastalandığında bu birbirine yabancı iki kadın, kendilerini yine bir arada, ÅŸimdi bile kızlarına herhangi bir avuntu vermeyen, aşırı mesafeli anneleri Anya’nın yanında bulacaktır. Anneleriyle aralarındaki tek baÄŸ, onun, çocukluklarında bazı geceler kızlara anlattığı bir Rus masalıdır.
Ölüm döşeğindeki babalarınınsa, hayatındaki kadınlardan son bir arzusu vardır. Anya kızlarına bir masal anlatacaktır; yıllar önce başladığı ama hiç bitirmediği o masalı. Hem de bu kez sonuna kadar.
Bu masal daha önce duydukları hiçbir ÅŸeye benzememektedir; altmış yıldan uzun bir zamanı kapsayan, savaÅŸ maÄŸduru Leningrad’da baÅŸlayıp günümüz Alaska’sına kadar uzanan, sürükleyici, gizemli bir aÅŸk hikâyesi. Nina’nın gerçeÄŸi açığa çıkarma konusundaki saplantısı, onları annelerinin geçmiÅŸlerinde, ailelerini tümüyle sarsacak ve tamamen deÄŸiÅŸtirecek bir sır öğrenecekleri, beklenmedik bir yolculuÄŸa sürükler.
İlk sayfasından son sayfasına kadar büyüleyen Kış Bahçesi, hem epik bir aşk hikâyesi hem de yaşamları kesişen kadınların detaylı bir portresi olması bakımından nadir bulunur bir eser. İlham verici şiirsel yazımıyla, son sayfa okunduktan uzun süre sonra bile okuyucunun aklından çıkmayacak.
“Okuyucular, anne ve kızlar yakınlaÅŸtıkça hem gülmekten hem de aÄŸlamaktan kendilerini alamayacaklar.”
-Publishers Weekl 
 Efennim çookk uzun zamandır kitap okumuyordum. Neyse ki EfsuncuÄŸum geldi de bana güzel bir kitap getirdi. Kitap kapağını yazdım ilk önce yazımın başında kendi yorumlarıma gelecek olursak oldukça duygusal bir kitap bana göre. SavaÅŸ yıllarını anlatıyor ama masallaÅŸtırılmış bir ÅŸekilde. Ben genel olarak tarih ve savaÅŸ konulu kitapları pek tercih etmem içim sıkılır. Ama bu hiç ummadığım bir ÅŸekilde beni baÄŸladı ve sıkmadı. Hatta Efsun ilk 100 sayfası filan sıkıcı gelmiÅŸti bana ama mutlaka oku dedi ve ben ilk 100 sayfada bile hiçsıkılmadan bir gecede okudum. 
Yani diyeceÄŸim o ki eÄŸer kitap okumayı düşünüyorsanız bu aralar mutlaka alın hatta kütüphanenize bile ekleyebilirsiniz. Fantastik romanlara bayılan biri olarak ve bu tarz romanları tercih etmememe raÄŸmen çok rahat 10 üzerinden 9 veririm kendisine :) 
By Efsa 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder